SEO - Webdesign nieuws 2009
Nieuws archief 2009 |
|||||
Jan. | Feb. | Mrt. | Apr. | Mei. | Jun. |
Jul. | Aug. | Sep. | Okt. | Nov. | Dec. |
Absurde ideën over zaken doen met SEO-bedrijven - Kort SEO nieuws (12 maart 2009)
Hoge rekeningen en gebakken lucht gevraagd bij SEO.
Een stuitend voorbeeld van de ideën die mensen soms hebben over SEO, en de criteria die gehanteerd worden, als er gezocht wordt naar een SEO-bedrijf, werd mij vandaag weer eens voorgeschoteld.
Op een forum waar ik wel eens rondneus, stelt een forumlid de serieuze vraag:
Gezocht: SEO-bedrijven met tenminste 3 jaar ervaring en met meer als 5 medewerkers in dienst.
Voor onze nieuwe website zijn we opzoek naar een bedrijf dat als core business "webpromotie/SEO/SEA" heeft.
In eerste instantie kon ik simpelweg niet geloven dat men dit zo naar buiten brengt. 'Is dit wel serieus bedoelt, is dit geen "Troll"?' kwam direct bij mij op.
Na een ludieke reactie blijkt het toch echt een serieuze aanvraag te zijn. Prompt kwam dan ook de volgende posting:
We zoeken echt de bedrijven welke zich reeds hebben bewezen bij de top500 bedrijven van Nederland, geen startende ondernemers of kleine ondernemingen. Bedrijfjes met minder als 5 medewerkers of nog niet zo lang bestaan kunnen wellicht dezelfde diensten even goed of zelfs beter leveren, daar zijn we ons van bewust, we kiezen echter toch voor eerder genoemde criteria.
Proest ...
De arrogantie van een zichzelf op hetzelfde niveau als 'de top500' rekenend bedrijf maakt zich kenbaar door het simpele benadrukken van kleine ondernemingen als 'niet serieus'.
Oke, ik als persoon, run een eenmanszaak met meer dan 6 jaar ervaring op het gebied van SEO en heb reeds voor dergelijke bedrijven gewerkt, en doe dat nog.
Alleen dan wel bedrijven die met twee benen op de grond blijven staan en niet naar uiterlijk vertoon en gebakken lucht kijken, bedrijven met een gezonde zakelijke instelling.
Maar goed, laten we het volgende afspreken, u gaat het volgende voor mij regelen:
- bij aanvang van mijn werkzaamheden komt er een Aston Martin DB9 voor de deur, met kalfslederen zetels!,
- een jaarsalaris waar Balkenende zich drie keer bij verslikt,
- we huren een pand in hartje Amsterdam, je moet je toch profileren nietwaar,
- en als het heertje niet het heertje is, dan lijkt het nergens op, toch? Dus Gucci, here i come,
- Tot slot, krijgt u vanzelfsprekend de rekening gepresenteerd en die mag torenhoog zijn, u doet het tenslotte niet voor minder.
Als u er op staat om al deze gebakken lucht als voorwaarde te stellen, wie ben ik om u mijn email-adres te onthouden: info@vision2form.nl