SEO - Webdesign nieuws 2008
Nieuws archief 2008 |
|||||
Jan. | Feb. | Mrt. | Apr. | Mei. | Jun. |
Jul. | Aug. | Sep. | Okt. | Nov. | Dec. |
Laadtijd 'landing pages' nieuw kwaliteits criterium bij adwords - Kort zoekmachine nieuws (11 maart 2008)
De snelheid van laden wordt een kwaliteits kriterium bij Google adwords
Op het adwords blog van Google maakt 'Vivian' melding van een nieuw criterium:
Landing page load time will soon be incorporated into Quality Score
As part of our continuing efforts to improve the user experience, we will soon incorporate an additional factor into Quality Score: landing page load time. Load time is the amount of time it takes for a user to see the landing page after clicking an ad. More: load time 'landing pages'
Waarom doet men dit?
Om gebruikers niet te lang op het laden van een pagina te laten wachten, tracht men te voorkomen dat na een klick op een ad het laden van een pagina te lang op zich laat wachten. Indien een ad wordt aangeklikt en een pagina verschijnt niet binnen een paar seconden, kan het gebeuren dat men afhaakt en op zoek gaat naar een beter resultaat.
Dit is voor zowel Google als voor de adverteerder niet echt wenselijk. Het kan hierbij zelfs voorkomen dat de adverteerder gaat klagen over gedane kliks die maar niet tot een resultaat leiden. Om te voorkomen dat dit op een 'wiens schuld' en 'geld terug' spelletje uitdraait stelt Google nu de criteria voor de snelheid van laden bij / voegt deze hieraan toe.
Wanneer wordt het toegepast?
De wijziging / implementatie van 'laadtijd' als een criterium, zal binnen de eerst volgende weken gaan gebeuren. Op de Keyword analyse pagina zal een evaluatie van uw landings pagina worden getoond, waarna u ongeveer 1 maand de tijd krijgt eea. aan te passen alvorens het gevolgen kan hebben voor het minimum bedrag dat per klik moet gaan worden betaald.
Na de evaluatie-periode zal de 'load time factor' toegevoegd worden aan uw keywords' Quality Score.
Woorden waarop u in adwords biedt, kunnen bij een te lange laadtijd resulteren in een lagere Kwaliteits score en dus in een hoger minimum bod dat u zult moeten accepteren om uw ads te kunnen vertonen.
Check uw 'landing page load time'!
Als u gebruik maakt van Adwords en niet voor verrassingen wilt komen te staan, is het dus zaak goed te letten op de vermelding van de 'load time factor' op uw analyse pagina!
Zelf vind ik dit een zeer goede ontwikkeling. Niet in de laatste plaats omdat u zo te weten komt of er onverhoopt toch iets mis is met uw pagina en u geld weggooid aan een campagne die gedoemd is te mislukken.