SEO - Webdesign nieuws 2007
Nieuws archief 2007 |
|||||
Jan. | Feb. | Mrt. | Apr. | Mei. | Jun. |
Jul. | Aug. | Sep. | Okt. | Nov. | Dec. |
Google wijzigt algo, sub-domain of directory? - Kort zoekmachine nieuws (12 dec. 2007)
Sub-domain of toch maar liever een sub-directory?
Sub domains, al haast de gewoonste zaak van de wereld om delen onder te brengen die inhoudelijk gescheiden horen te zijn, of zelfs geheel eigen websites op te zetten.
Veel verwaring en frustratie bezorgden vooral de sites die meerdere posities in de zoekresultaten innamen. Zogenaamde 'bookmark en community' sites bevolk(t)en, veelal door misbruik, de top resultaten, zonder inhoudelijk echt iets toe te voegen.
In een posting subdirectories maakt Matt Cutts melding van dit fenomeen en hoe Google daar in de toekomst mee om zal gaan.
Bij een zoekopdracht, aldus Matt, konden al geruime tijd niet meer dan twee 2 resultaten van 1 en hetzelfde domain getoond worden. Er bleken echter nog steeds zoekopdrachten te zijn waarbij er meerdere resultaten van hetzelfde domain verschenen. Hieraan is door een aanpassing aan het algoritme nu een eind gemaakt. Hopelijk maakt dit een einde aan de zinloze opsommingen die bij sommige zoekopdrachten verschenen en een eind aan het misbruik van sub-domains door SEO's die het niet zo nauw nemen.
Alleen voor zoekresultaten die werkelijk een zinvolle bijdrage leveren bij een zoekopdracht zal hiervan afgeweken worden. De inhoud moet dus daadwerkelijk een reden geven om de pagina in het resultaat mee te nemen.
De keus om een sub-domain te maken ipv. een directory aan het domain toe te voegen zal dus vooral gemaakt moeten worden op basis van 'functionaliteit'. En zo hoort het ook.