SEO - Webdesign nieuws 2006

Nieuws archief 2006

Jan. Feb. Mrt. Apr. Mei. Jun.
Jul. Aug. Sep. Okt. Nov. Dec.

Internet, marketing en nieuwe woorden - crossmedia marketing blabla ? - Kort zoekmachine nieuws (21 dec. 2006)

Crossmedia, marketing blabla?

Veel bedrijven storten zich op de nieuwe jas die een oud vakgebied, reclame maken, wordt aangemeten. Adverteren en productpromotie in diverse media, kranten, tijdschriften, tv- en radiocommercials en op internet, wordt nu met een hyper modern woord crossmedia genoemd.

Tja, wat moet je anders met een saaie en vaak opgeblazen vakgebied als dat van de reclame?

Gewoon af en toe wat 'vernieuwende' termen en vage onduidelijke bewoordingen voor oude zaken introduceren en 'het bedrijfsleven' heeft de oortjes weer gespitst.

Burgeren zich door deze 'blabla' innovatie zeer snel modieuze woorden in als een 'significant' een op zich verschrikkelijk irritant woord waarmee wasmiddelen een exclusief tintje moeten verkrijgen, in, ze verdwijnen gelukkig ook weer net zo snel.

Langzaam maar zeker zien we gelukkig een weerzin ontstaan tegen deze opgeklopte lucht. Werden tot voor kort nog de toegevoegde onduidelijke afkortingen in cremepjes en smeerseltjes als het wondermiddel aangeprezen, keert zich dit nu langzaam maar zeker tegen de producten en haar producent.

Steeds vaker wordt de klacht geuit: "Wie begrijpt al die onzin nog?", "Daar heb je zo langzaamaan een woordenboek bij nodig!" en "Ze verzinnen ook steeds wat nieuws voor dezelfde rommel."

Als smeerseltje tel je niet meer mee als je niet het zoveelste enzym hebt ontdekt en als multimediaal marketingbureau of webdesigner, niet meer als je niet crossmediaal werkt.

Totdat, het ballonnetje lekgeprikt wordt en er weer wat nieuws als zeepbel opgeblazen kan worden...

Blaas en marketeer voorzichtig.

Mvg.

Tonnie Lubbers

SEO Nieuws archief 2006

SEO Nieuws