SEO - Webdesign nieuws 2006

Nieuws archief 2006

Jan. Feb. Mrt. Apr. Mei. Jun.
Jul. Aug. Sep. Okt. Nov. Dec.

Agressieve SEO - kort SEO nieuws. (3 feb. 2006)

Telefoonterreur door SEO-bedrijf.

U kent ze vast wel, de telefoontjes van SEO-bedrijven die het niet zo nauw nemen met de waarheid. Vrijpostig en agressief wordt men door hen benaderd met de mededeling niet gevonden te worden op belangrijke zoekwoorden.

Het bedrijf (K)lik dat ons vandaag wederom benaderde, heeft een stijl van verkoop die zéér agressief en oneerlijk genoemd mag worden. Zonder enige vorm van gêne en zonder ook maar onderzocht te hebben welk bedrijf zij benaderen en hoe de website daarvan scoort in de zoekmachines, verkondigen zij ronduit dat de website het niet goed doet.

Vanzelfsprekend kunnen zij ons daarbij, voor het luttele bedrag van 900,00 Euro per jaar wel helpen. Hoe, wilden zij verder niet vertellen, maar dat het om praktijken gaat die het daglicht van Google niet kunnen verdragen is de enige conclusie tot welke ik kan komen als ze tussen neus en lippen laten vallen dat er op onze pagina's niets hoeft te veranderen.

De bewuste zoekmachine waarin wij niet zouden scoren op het zoekwoord 'spiegels' is MSN. U kunt met 1 muisklik kennisnemen van de feiten. Hoe doen wij het daadwerkelijk op het zoekwoord spiegels in MSN!.

Niet de eerste keer!

Een zoveelste blunder door ze begaan. De eerste paar keer vertelde men ons glashard dat de pagina niet te vinden was in Google. 1 maal spande men de kroon door in de dag volgend op een rel in Voelspriet de moed te bezitten om ons telefonisch te benaderen met dezelfde mededeling. Hoe belachelijk kun je jezelf maken?

Nou, dat moeten zij ook gedacht hebben. In het forum kwamen ineens nieuw aangemelde leden verkondigen dat zij als klant zo ontzettend goed geholpen waren door dit fantastische bedrijf. Als daar geen luchtje aan zit.

Wat zal de volgende zet gaan zijn?



Ps.

Wellicht zullen we dat niet meer gaan meemaken. Ik heb zelf de telefoon maar ter hand genomen en ze persoonlijk op niet mis te verstane wijze te kennen gegeven géén prijs meer op een telefoontje van hen te stellen.

Pps.

Een tip voor de directie, als het volgens hen allemaal aan hun verkopers ligt: "geef ze een gedegen call-center opleiding en voldoende kennis van het thema" alvorens ze los te laten op de argeloze meningte.

Voetnoot:

Het bewuste bedrijf, destijds nog onder de naam 'q lik', werd reeds door Google uit haar index verwijderd om 'ongeoorloofde praktijken' en op diverse 'blogs' in negatieve zin besproken. Derhalve de nieuwe naam.

SEO Nieuws archief 2006

SEO Nieuws